Şirketler Performanslarını Ölçebiliyor mu?

Günümüzde birçok şirket performanslarını satış veya finansal sonuçlarla ölçüyorlar. Satışların bir önceki döneme göre artmış olması gerçekten şirketin başarılı olduğunu ortaya koyar mı? Şirketler için kar etmek ne anlama gelmelidir?

Yöneticilerin şirketlerini ilgilendiren kritik başarı faktörlerinin ne olduğunu ortaya koymaları gerekmektedir. Şirketlerin kritik başarı faktörleri stratejik hedeflerinden kuvvet bulurlar. Şirket sektöründe lider mi? Yoksa daha çok takipçi olarak mı sektörde yer almaktadırlar? Öncelik satışları arttırmak mı yoksa pazar payı elde etmek mi?

Şirket performansının ölçülebilmesi ve bu ölçümlerden yararlanabilmek için şirket yöneticilerinin stratejik hedefleri çok iyi anlamları gerekmektedir. Stratejik hedeflerin anlaşılabilirliği şirketin alt katmanlarına da aynı şekilde yayılmalıdır. Satış, üretim, satın alma, pazarlama, muhasebe ve diğer bölümlerin bu olgular etrafında hizalanmaları gerekecektir. Ancak kritik başarı faktörleri net olarak tespit edilebildiğinde Temel Performans Göstergeleri tespit edilebilinir.

Şirketlerin bu olguları hayata geçirebilmeleri adına hem mali işler verilerinden hem de operasyonel verilerinden bilgi toplamaları gerekecektir. Şirket performansı ile ilgili resmin tamamını görebilmek için şirketin değişik noktalarından veri toplanması gereklidir. Bu bilgiler ağırlıklı finansal, operasyonel ve hatta rakip verilerini içeren bilgilerden oluşacaktır.

Yukarıda bahsi geçen performans ölçümlerini yerine getirmek adına şirketlerin yapmaları gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Süreçlerin organizasyon yapısı ile uyumlu olması
  • Kritik kontrollerin tanımlı ve süreçlerin önemli noktalarında yerleştirilmiş olmaları
  • Bilgi İşlem altyapısının süreçler ile uyumlu olması
  • Süreçlerdeki manuel işlemlerin asgariye indirilmiş olması

Cerebra performans yönetimini bütünsel bakış açısı ile yapabilen şirketlerin rekabet açısından daha büyük avantajlar elde edeceğine inanmaktadır.

PAYLAŞ