Ödeme Yönetimi Süreci
Ödeme yönetimine ilişkin şirketlere sunduğumuz iş modelimizi aşağıdaki gibi detaylandırdık:
Yeni Müşteri Değerlendirme ve Planlama Süreci
1. Müşterinin Değerlendirilmesi
İlk adım olarak sizden ödeme işlemleriniz için online bankacılık yöntemini tercih edip etmediğinizi öğreniriz. Bazı müşterilerimiz online bankacılık yerine, özel hazırlanan yazılı ödeme talimatları aracılığı ile işlem yapmayı tercih edebiliyor. Ancak Türkiye’de faaliyet gösteren global müşterilerimizin imza yetkililerinin çoğunun yurt dışında olması ve ödeme işleminin onlar tarafından imzalanacak olması, işlemlerin ödeme talimatları aracılığıyla yapılmasını zorlaştırmaktadır. Müşterilerimize ödemeler hızlı yapıldığı, takip edilmesine olanak tanıdığı ve güvenli olduğu için online bankacılığı öneriyoruz.
2. Online Bankacılık Yetkisi
- Online bankacılık yöntemini tercih etmeniz durumunda, önce sizin için hesap görüntüleme, işlem ve onay yetkisi (eğer gerekli yetkileriniz yoksa), ardından da Cerebra için hesap görüntüleme ve ödeme girişi yetkisi alabilmeniz için bankanızla iletişime geçeriz.
- İlgili yetkilerin alınabilmesi için banka tarafından talep edilen formları hazırladıktan sonra, bankayla doğruluğunu teyit edip imza yetkilisi tarafından imzalanıp tarafımıza gönderilmek üzere sizinle paylaşırız.
3. İmzalı Belgeler
İmzalı belgelerin orijinalleri bize ulaştığında bankanız ile paylaşırız, böylece online bankacılık yetki sürecimiz tamamlanmış olur.
Ödeme Listesi Hazırlık & Paylaşım Süreci
1. Ödeme Listesi Hazırlığı
- Ödeme listelerinizi, fatura yoğunluğunuza göre haftalık, iki haftada bir veya aylık olarak düzenleyebiliriz.
- Muhasebe sistemimize faturalarınızın girişini belirttiğiniz vadelere göre yaptıktan sonra, ödeme listelerinizi hazırlarız.
2. Detaylı İnceleme ve Kontrol
- Hazırladığımız ödeme listelerinde her bir faturaya ilişkin satıcı bilgileri, fatura tutarı, numarası, tarihi, vadesi ve açıklaması gibi detaylar yer alır. Asistanlarımız tarafından hazırlanan ödeme listelerini müdürlerimiz kontrol eder.
- Kontrollerimizi tamamlandıktan sonra ödeme listelerinizi son haline getirip, ekinde destekleyici belgelerle birlikte onayınıza sunarız. Son kontrolleri siz yapar, ödemelerin yapılıp yapılmayacağına ilişkin son kararı verirsiniz.
3. Ödeme Onayı ve Gerçekleştirme
- Ödenecek faturalar için onay verdiğinizde bankanızın online bankacılık sistemine ödemelerinizin tek tek girişini yaparız. Eğer işlemler ödeme talimatı ile gerçekleşecekse, ödeme talimatlarınızı hazırlayarak imza yetkilisi olan kişiye göndeririz.
- Girişler tamamlandığında sizi bilgilendiririz ve sonrasında online bankacılık üzerinden bizim tarafımızdan girişi yapılan ödemeleri onaylayarak süreci sonuçlandırırsınız. Banka talimatı ile ödeme yapıldığında, imzalı ödeme talimatları tarafımıza iletildiğinde bankanıza göndeririz. Sonrasında işleme alınıp alınmadığının takibini yaparak sürecin sonuçlandığından emin oluruz.