Cerebra, müşterisinin muhasebe ve mali işler süreçlerini sürdürülebilir hale getirdi
OLAY
Mikro mobilitenin karşılaştığı akıllı park ve şarj ağı sorunlarına inovatif çözümler geliştiren yerli bir girişim olan müşterimiz, mikro mobilite araçlara bulut tabanlı yazılım altyapısı sağlayan Amerikan menşeili bir şirket tarafından 2022 yılında satın alındı. Bu satın alım sonrasında müşterimizde aşağıdaki gelişmeler yaşanmaktaydı;
- Uygulanan muhasebe, vergi uyum ve bordrolama prosedürlerinin kontrolü ve bu süreçlerin doğru yapılandırılması için yetkin ve bağımsız bir hizmet sağlayıcıya ihtiyaç duyulmaktaydı.
- Şirket personeli tarafından yönetilen nakit akış ve ödeme süreçlerinin analiz edilmesi, raporlanması, otomatize edilmesi ve dokümantasyonuna ilişkin bağımsız bir hizmet sağlayıcı arayışı vardı.
- Şirket’in kuruluş sonrası büyümesi öngörülemeyecek ölçüde hızlı gerçekleştiğinden üretim, maliyetlendirme ve stok takibi sistemleri kurulamamıştı. Buna bağlı olarak ürünler için doğru fiyatlandırma yapılamamıştı. Bu sürecin bir an önce uygun bir program dahilinde otomatize edilmesi ve Şirket personeline buna ilişkin eğitim verilmesi ihtiyacı doğmuştu.
ÇÖZÜMÜMÜZ
Cerebra müşterimiz ile bir iş ortağı vasıtasıyla tanıştırıldı. Müşterimizin hisselerini satın alan şirketin Amerikalı kurucu ortağı ve kendi ekibi ile birlikte yapılan ilk toplantılar neticesinde yönetimin ihtiyaçları dinlenerek çözüme ilişkin bir iş planı yapıldı.
Şirket’in muhasebe kayıtlarının kontrolü, muhasebe, üretim, bordrolama ve ödeme yönetimi süreçlerinin düzeltilmesi ve yönetilmesi ve stok takip süreçleri Cerebra ekibi tarafından yürütülecekti.
Cerebra bu kapsamda:
- Şirket’in muhasebe elemanı tarafından tutulacak muhasebe kayıtlarının Cerebra çatısı altında kontrolü, bordrolama, vergi uyum, ödeme yönetimi ve banka/avukat/YMM gibi üçüncü taraflarla olan mali işleri ilgilendiren işleri yürütmeye yönelik hizmetler vermeyi ve bu hizmetleri verebilmek için, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) bir müdür, Raporlama ve Danışmanlık Müdürü ve onlara destek olacak şef ve asistanlardan oluşan altı kişilik bir ekip kurmayı,
- Şirket’in süreçlerini yapılandırmayı,
- Şirket’in tüm muhasebe kayıtlarını, Cerebra’nın kullanmakta olduğu Logo’da tutmayı,
- Şirket’in bordrolama sisteminin Cerebra’nın kullandığı Delta programında kurulmasını,
- Ödeme yönetiminin Cerebra’nın çalışma ortakları için oluşturduğu prosedürler çerçevesinde yapılmasını önerdi.
Şirket yönetimi ile yapılan ilk görüşmede Cerebra tarafından sunulan bu öneriler detaylı bir şekilde değerlendirildi. Cerebra ekibi, kısa bir süre içerisinde, sürece konu olan Şirket’in işlem hacmine ilişkin Şirket yönetiminden verileri aldı ve yapılan analiz sonucunda hazırlanan teklif Şirket yönetimine sunuldu. Şirket yönetiminin sunulan teklifi kabul etmesinden sonra yukarıdaki öneriler hayata geçirildi.
Cerebra 2022 yılında Şirket’in bu süreçleri kurum içinde yürütmeye karar vermesinin ardından, bir iş planı yaparak işleri Şirket içerisinde yapılacak işler ve Cerebra tarafından yapılacak işler olarak ikiye ayırarak aşağıdaki şekilde öneriler getirdi:
- Kayıtlar ve kapanış işlemlerinin, Şirket’in işe aldığı muhasebe sorumlusu tarafından tutulması ve Cerebra’nın bu işleri kontrol etmesi,
- Şirket’in muhasebe sorumlusunun haftanın belli günleri Cerebra ofisine gelerek çalışmalarını Cerebra ekibine aktarması ve Cerebra ekibi tarafından eğitilmesi,
- Vergi beyannamelerinin Cerebra tarafından hazırlanıp beyan edilmesi,
- Satış faturası kesiminin Şirket’in muhasebe sorumlusu tarafından yapılması,
- Bordro sisteminin Cerebra tarafından kurulması,
- Şirket personelinin bordrolarının Cerebra tarafından hazırlanması,
- SGK bildirimlerinin Cerebra tarafından hazırlanıp beyan edilmesi,
- Şirket’in muhasebe sorumlusunun hazırlayacağı ödeme listesinin Cerebra tarafından kontrol edilmesi ve yurt dışında yerleşik yönetimden alınacak onay doğrultusunda ödeme yönetiminin gerçekleştirilmesi,
- Yıllık faaliyet ve bağlılık raporlarının Cerebra tarafından hazırlanması.
İş planının yapılmasının ardından Cerebra hızla Şirket ekibine dahil oldu ve aşağıdaki çalışmalar yapıldı:
- Muhasebe sistemini kurdu ve Şirket’in muhasebe sorumlusunu yeni kurulan sistem konusunda eğitti. Önceki kayıtların kontrolünü yaptı, özellikle borç/alacak carilerinin ilgili fatura ve ödeme/tahsilat dekontlarıyla karşılıklı kontrollerini gerçekleştirerek mizanı doğru ve anlaşılır bir hale getirdi.
- Şirket personeli tarafından manuel tutulan stok takip, maliyetlendirme ve fiyatlandırma tablolarının kontrol ve incelemelerini yaptı, Şirket’in ihtiyaçlarına uygun üretim ve stok programını belirleyebilmek için ürün bantlarının kurulmasını, ürün reçetelerinin çıkartılmasını ve stok sayımlarının yapılmasını sağladı.
- Şirket personeli tarafından manuel olarak tutulan ve yönetimin sağlıklı onay vermesine olanak sağlamayan borç ve ödeme takip listelerinin Şirket kayıtları ve alınan faturalarla karşılıklı kontrol edilerek doğrulama ve düzeltmelerini yaptı, yurt dışındaki yönetimin takip ve onayını kolaylaştırmak için dosyayı sadeleştirdi ve banka hesaplarının kontrolünü sağlayarak onay dışı ödeme yapılmasını kontrol altına aldı.
ETKİMİZ
Cerebra sunduğu çözümler sayesinde Şirket’i aşağıdaki sorunlardan kurtarmış oldu:
- Ekip kurma maliyeti,
- Elemanların bordro maliyeti,
- Hatalı ve tutarsız nakit akış sisteminden kaynaklı finansman güçlüğü,
- Yanlış maliyetlendirmeye bağlı yanlış fiyatlamadan kaynaklı kâr kaybı,
- Yeni muhasebe yazılımı alım/kurulum maliyeti.
Cerebra ayrıca aşağıdaki faydaları sağladı:
- Çözüm önerileri sayesinde Şirket yönetiminin muhasebe, bordrolama, vergi uyum ve raporlama süreçlerinin doğru yönetildiğine emin olmasını ve Şirket’i çıkan sonuçlar doğrultusunda doğru yönetmesini sağladı.
- Tarafsız ve yetkin bir şirket olarak güvenecekleri bir iş ortağı ile çalışmalarını sağladı.